Proč se vás ta kila stále drží?

Jíte spoustu ovoce, snažíte se dodržovat pitný režim, vybíráte dietní výrobky a stále se vaše váha ne a ne posunout směrem dolů? Víme, proč se vás nadbytečná kila stále drží a co děláte špatně! Co když už dávno neplatí, že se smí jíst pouze do páté hodiny odpolední a poté si dopřát pouze ovoce nebo zeleninu? A co když to tak skutečně není? Přečtěte si, co radí odborníci a možná zjistíte, že vaše nevinné dietní prohřešky vás stále drží na stejné váze. Vyrazte do boje ještě dnes!

Light? Špatně!

hrozno

Jestliže jste přesvědčeni, že přijdete do obchodu a místo kvalitního jogurtu sáhnete po light výrobku, který by vám měl ušetřit nejen příjem kalorií, ale i zasytit a dodat vitamíny. Bohužel, opak je pravdou. Light výrobky jsou často kvůli sníženému obsahu tuku doplněny chemickými dochucovadly, sladidly a náhražkami, které vyvolávají chuť na sladké. Proto si během nakupování čtěte pozorně etikety a prohlédněte si, co vlastně kupujete. Light výrobky jsou navíc mnohdy zbytečně drahé a přitom škodlivější. Podobně je na tom i ovoce. To je sice plné vitamínů, vlákniny, vody a zasytí vás, ale pozor na ovoce, které obsahuje velkou dávku přirozeně se vyskytujících cukrů. Proto by mělo být ovoce součástí vašeho jídelníčku pouze v dopoledních hodinách. Z jídelníčku vyškrtněte meloun nebo třeba hroznové víno. U zeleniny to platí rovněž, jen je potřeba vědět, která zelenina není úplně vhodná. Tak například velkou dietní chybou je pojídání sladkého hrášku nebo kukuřice. S mírou si dopřejte také červenou řepu a karotku. Pokud si budete připravovat zeleninu, volte raději syrový stav před smažením a grilováním. Velkým a zdravým hitem je vaření v páře, které uchovává vitamíny a navíc chutná božsky!

chléb

Ani pravidlo, že pečivo škodí, neplatí tak úplně. Jde totiž o to, jaké pečivo máte na mysli. Skutečně by se v jídelníčku nemělo objevovat bílé pečivo, které vám dodává „prázdnou energii“. Raději sáhněte po kvalitním celozrnném pečivu (opět čtěte složení, protože mnoho výrobků je pouze obarvovaných na tmavou barvu, ale s celozrnnou či špaldovou moukou nemají nic společného) a dodejte tělu nezbytnou energii i vlákninu. Navíc v létě obecně není potřeba tolik sacharidů, jako v zimě, a proto je jezte v míře. Opět platí, že by se mělo pečivo objevit na vašem talíři v dopoledních hodinách, ideálně na snídani či oběd.

Autor úvodního obrázku:  lizrary

Autor obrázku v textu: crawfish head

Autor obrázku v textu: treehouse1977

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Send this to a friend