Chůze – nejzdravější pohyb

Česko je právem nazýváno národem cyklistů, neboť po vzoru Holanďanů jsme si zamilovali cyklostezky a přišli na to, že pohyb na kole je snadný, příjemný a navíc zdraví prospěšný. Kromě toho se o Češích hovoří jako o národu běžců, o čemž svědčí i mnoho běžeckých závodů a běhů pro dobrou věc. Lidé si u nás zkrátka zamilovali zdravý pohyb na čerstvém vzduchu. Co ale mají lidé dělat, když trpí nadváhou, cyklistka je nebaví a běhání zbytečně zatěžuje jejich klouby, Pak se nabízí další skvělá možnost a tou je nejpřirozenější pohyb vůbec – obyčejná chůze.

Jak na to?

chůze 1

Chcete-li zhubnout, nemusíte nutně běhat, skutečně postačí chůze. Ta je zdravá, nezatěžuje klouby a navíc ji lze provádět kdekoliv, kdykoliv a ještě si u toho příjemně popovídáte s kamarádkou nebo vyvenčíte svého čtyřnohého miláčka. Abyste podpořili hubnutí a zdravý životní styl, doporučuje se žít aktivně pětkrát týdně v délce alespoň třiceti minut. Abyste tedy zpevnili křivky a formovali tělo, postačí vám pětkrát týdně vyrazit na svižnější procházku. Proto choďte, kdykoliv můžete. Při jízdě do práce vystupte o zastávku dříve a udělejte si krátkou ranní procházku, která vás nabudí k lepším výsledkům. Aby byla chůze skutečně efektivní a tělo spalovalo přebytečné tuky, je potřeba nejprve tělo zahřát, a proto chůzi protahujte od třiceti minut, dále zvyšujte čas na 45 minut až na hodinu. U chůze stejně jako během cvičení, je důležité správné držení těla. Nehrbte se, ramena by měla být uvolněná, mírně stažená dozadu, bříško zatažené a zadek nepodsazený. Abyste správně spalovali, měla by být vaše rychlost alespoň 4 km za hodinu. Nezapomínejte správně dýchat, a pokud můžete, vybírejte si členitý terén, kde vám zátěž přidají malé kopečky. Ptáte se, kolik je potřeba ujít? Hovoří se o magickém čísle 10 000 kroků. To platí v případě, že je průměrný krok počítán jako 75 cm.

nordic

Chůze má ještě jedno obrovské plus. Nemusíte si kupovat žádnou permanentku, stroj nebo oblečení. Jediné, bez čeho se skutečně neobejdete, jsou kvalitní boty, které by neměly mít příliš pevnou podrážku určenou do náročného terénu. Naopak vybírejte takové boty, které se dají používat na běh. Vyznačují se měkčí platformou a tlumí nárazy. Jestliže chcete chodit stylově, neměla by vám chybět speciální výbava. Do chytrého telefonu si nahrajte aplikaci počítající kroky, pořiďte si i krokoměr a reflexní prvky, pokud se chystáte chodit po tmě. Skvělou motivací jsou i fit náramky nebo obyčejný deník, kam si můžete zapisovat své úspěchy. Už za měsíc se budete moci těšit na výsledky a menší obvody. Budete-li chodit skutečně pravidelně a za hodinu chůze spálíte zhruba 170 až 300 kalorií.

Autor úvodního obrázku: pedrosimoes7

Autor obrázku v textu: Bev Goodwin

Autor obrázku v textu: Nordic Walking Latvia

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Send this to a friend