Plaveme si 2. část

Už jste objevili kouzlo plavání? Pak je načase začít správně plavat, abyste zbytečně nezatěžovali klouby, páteř a krční svalstvo. Které plavecké styly vyzkoušíte vy? Důležité je provádět pohyby správně a těšit se na každé následné vylepšení.

Prsa podle paní Radové

Plavecký styl prsa patří mezi nejrozšířenější způsob rekreačního plavání. Mezi hlavní přednosti patří dobrá orientace ve vodě, nevýhodou je náročnost tohoto stylu. Celkový souhrn pohybů musí být symetrický a současně prováděn rukama i nohama zároveň.

Paže zabírají pod hladinou a záběr vede do stran, ale neměl by být příliš široký, což bývá základní chyba při plavání tohoto stylu. Stejné je to i s pohybem nohou – záběr vychází z kolen a při jejich skrčování byste je neměli dávat příliš pod břicho, ale ani ne moc do stran. Ideální je kolena krčit do úrovně boků. Pokud se chcete naučit plavat prsa správně, pak zkuste nejprve plavat pomaleji a intenzivně přemýšlet nad samotným pohybem končetin.

plavání1

Chcete se naučit kraula?

Pak si můžete být jisti, že budete spalovat hodně kalorií, vytrénujete fyzickou kondici a navíc budete plavat výrazně rychleji. Stačí natrénovat splývavý pohyb, kdy se nadechujete při vytáčení hlavy doprava nebo doleva, ruce se střídají pravidelně a dýchá se většinou při každém třetím tempu rukama. Pokud si zaplatíte trenéra, už po čtyřech až pěti lekcích se budete moci považovat za odborníka v plavání kraula.

I znak může vypadat jako jednoduché a odpočinkové cvičení, ale plavec se docela nadře. U znaku se snadno dýchá, protože hlava je stále nad vodou, i když i špatné držení hlavy může mít za následek zadržování dechu nebo přepínání krčního svalstva.

plavání3

Znak začněte plavat až tehdy, když budete mít natrénováno plavání kraula. Bude se vám totiž plavat snadněji a pohyb rukama i nohama budete mít naučený. Nejčastější chyba ale je, když plavci zastavují ruce u těla, jakoby čekali, kam dojedou a pohyb pak není plynulý. Ruce by se neměly setkávat a zároveň pro vás nebude obtížné udržet se na hladině. Jakmile ucítíte, že vám zadeček padá ke dnu, je to signál, že špatně pracujete nohama.

Autor úvodního obrázku: dayblakelydonaldson

Autor obrázku v textu: DVIDSHUB

Autor obrázku v textu: Yachichurova

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Send this to a friend