Proč nemůžete zhubnout?

Snažíte se zhubnout? Rozhodli jste se, že se konečně zbavíte přebytečných kil, ale váha stagnuje? Vyhýbáte se obloukem všem svým oblíbeným tučným pokrmům či sladkostem, stravujete se zdravě a stále se nedostavují výsledky? Možná děláte jednu z chyb, které jsme pro vás zjistili. Které důvody vám stále brání zhubnout?

Jíte až moc zdravě

bulgur

Prvním přešlapem může být, že se řídíte obecnými radami, které vám dávají lidé v okolí. To, že zhubla vaše kamarádka deset kilo díky nějaké dietě, neznamená to, že bude takový efekt platit pro všechny. A právě díky individualitě – věk, tělesná konstituce, nemoci, návyky – může mít dieta jiné účinky na každého zvlášť. Chybou může být i zdánlivá maličkost – třeba jezení až příliš malých porcí jídla, jídelníček složený pouze ze zdravých potravin nebo příliš mnoho pohybu. Aby byly výsledky stoprocentní, nechte si u specialisty na výživu sestavit dietní plán přímo na míru. Možná děláte také velkou chybu, že sázíte jen na zdravé potraviny. I přesto, že jste ze svého jídelníčku vyřadili tučná jídla, smažené pokrmy a sladkosti a pojídáte prakticky jen zdravé věci, jako je tofu, quinoa nebo bulgur, musíte dodržovat trojpoměr živin. To znamená, že byste neměli porce (byť zdravého) jídla střílet od oka, ale skutečně dodržovat obsah bílkovin, sacharidů a tuků. V jídle vám třeba mohou chybět bílkoviny, což může vést k tomu, že se vám stále nedaří zhubnout. A nezapomínejte, že je to všechno v hlavě. Chcete-li skutečně zhubnout, budete muset žít zdravě, efektivně hubnout, aby byl účinek dlouhodobý. Nový a zdravější životní styl bude vyžadovat více času, peněz i zaběhnutý denní režim.

relaxace

I když se vám hned nedaří zhubnout, jste tak urputní, že hned zkoušíte novou dietu a čekáte zázračné výsledky. Hubnutí by rozhodně neměl provázet stres. Možným problémem, proč nemůžete zhubnout, je i to, že příliš dřete a málo odpočíváte. To znamená, že byste si měli dopřát pravidelný a ničím nerušený spánek, relax v podobě saunování, odpočinku a masáží. Rozhodně se vyvarujte dojídání, ať už po dětech nebo příliš velké porce. I když to může zavánět plýtváním jídla, raději si jídlo pečlivě uschovejte na další den. Dojídáním do sebe zbytečně ládujete sacharidy, cukry a možná právě tady je kámen úrazu vašich snah zhubnout.

Autor úvodního obrázku: davis.steve32

Autor obrázku v textu: diekatrin

Autor obrázku v textu: Manel Amara

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Send this to a friend