Co jíst při dietě

Dieta by měla být především individuální a nelze mít obecný návod pro každého. Existují však jídla, které jsou zdravá a při hubnutí a dodržování jídelníčku se skvěle hodí, protože díky nim neztloustneme. Jednou samostatnou kategorií je určitě zelenina. Ta totiž nemá téměř žádné kategorii a obsahuje i mnoho prospěšných vitamínů. Měli bychom ji tedy volit a konzumovat pravidelně, například místo smažených či jiných příloh.

Důležité je umět nahrazovat ty nezdravé potraviny těmi zdravějšími to platí například u masa a pečiva. Bílé pečivo bychom měli kompletně eliminovat a nahradit ho celozrnným, tedy tmavým pečivem. Podobné je to u masa. Tučné druhy je lepší vynechat a nahradit je méně tučnými, například kuřecím či krůtím, vepřovou kýtou nebo hovězí svíčkovou. Můžeme si tak bez obav dopřávat hovězí i vepřové, ale pouze ten správný typ – tedy co nejméně prorostlé kousky masa, s minimem tuku.

Hubnutí a pitný režim

Důležité jsou i nápoje. Jediným nápojem, který nemá žádné kalorie je voda. Vše ostatní má buď kalorie, nebo řadu různých chemických látek. Řeč je například o limonádách s chemickým sladidlem. Při dietě by se totiž mělo velmi hodně pít a to samozřejmě pouze vodu. Bylo několikrát dokázáno, že ta z kohoutku je často i mnohem zdravější a chutnější, než voda balená, která může obsahovat také celou řadu příměsí.

Mléčné výrobky

Nezapomeňme se ještě zmínit a mléčných výrobcích. Ty bychom z našich jídelníčků rozhodně neměli vynechávat, protože jsou prospěšné našemu tělu v mnoha různých ohledech. I zde platí, že bychom měli důkladně hledět na složení a vybírat takové, které mají minimum tuku. Ačkoliv řada z nich může nést označení jako nízkotučné, ne vždy jsou jejich hodnoty stejné. Pokud tedy těchto několik pravidel budete dodržovat i vy, můžete mít jistotu, že se úspěch určitě dostaví a vy tak budete mít vysněnou postavu, jakou jste si vždy vždycky přáli.

Autor úvodního obrázku: Martin Cathrae

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Send this to a friend