Jak získat energii na celý den? Jezte správně oběd i večeři!

V prvním díle jsme vám přiblížili vhodné potraviny nejen pro dokonale chutnou a vyváženou snídani, ale i svačinku a krátkou rozcvičku v dopoledních hodinách. V tomto díle se zaměříme na pauzu na oběd, odpolední krizi a chutnou večeři, kterou mnoho lidí opomíjí, což je velká škoda, protože poté se často potkávají v nočních hodinách u lednice. Co si dopřát k obědu, když jste v práci a nemáte zrovna připravenou stravu?

Udělejte si light verzi

večeře3

Ať už obědváte v kantýně, máte čas si skočit do restaurace nebo se musíte spokojit s rychlým občerstvením, vždy volte tu nejzdravější variantu. A že je z čeho vybírat! Ve fast foodu vám určitě zachutná vegetariánský burger. Kombinaci celozrnného pečiva a zeleniny je optimální pro dočerpání energie. Zdravější varianty dosáhnete tak, že vynecháte majonézu. V bufetu vyzkoušejte třeba bagetu s krůtím masem, protože zelenina je bohatá na antioxidanty a přispívá ke zlepšení imunity. Když vynecháte sýr a dresink, ušetříte až 120 kcal. Jestliže vám možnosti a čas dovolí, zajděte si do restaurace na vydatný salát s kuřecím masem. Získáte tak dostatek bílkovin, které vás ochrání před únavou a vy tak nebudete muset sahat po sladké čokoládě nebo slazených nápojích. Salát s kuřecím masem můžete nahradit i krůtím masem či tuňákem, pro light verzi ale zapomeňte na krutony a zálivku. A co zvolit jako odpolední svačinku? Ta by měla být bohatá na vitamíny, ale rozhodně by se nemělo jednat o ovoce. To je díky vysokému obsahu přirozeně se vyskytujících cukrů vhodné jako dopolední dopping, odpoledne sáhněte po zelenině v syrovém stavu či šťávě. Ani odpoledne nezapomínejte ani na krátkou svižnou procházku nebo v práci vyměňte výtah za schody a protáhněte nohy.

trx

A co jíst, když už jste konečně doma? Po náročném dni si dopřejte energetickou večeři. Ideální kombinaci zajistí bílkoviny, sacharidy a vláknina a železo. Skvělé je libové maso, rýže, zelenina a další zdravé „mňamky“. Ani odpoledne či večer byste neměli sedět pouze u televize nebo si užívat pasivní sport. Raději zkuste novou lekci jógy, protáhněte své tělo na hodině TRX nebo se pusťte do běhu, kolečkových bruslí či plavání. Nabízí se i lekce pro skutečně zaneprázdněné jednice – 30 minutové posilování, cvičení na vibrační plošině nebo tabata v intenzivním rytmu.

Autor úvodního obrázku: takebackyourhealthconference

Autor obrázku v textu: reya.

Autor obrázku v textu: @N3T1O

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Send this to a friend