Ploché bříško – značka: rychle

Bříško vystavené v plavkách, kde se rýsuje pekáč buchet a bříško ploché jako přistávací plocha je snem každé ženy. Jak toho docílit a co udělat proto, aby se i vám pod tričkem rýsovaly pevné svaly? Rozhodně neseďte na gauči a necpěte se dalším hamburgerem. Přinášíme vám šest tipů, které vás zaručeně nakopnou a pomůžou v rýsování nejen břišních svalů.

Ploché břicho do plavek
Pokud chcete ploché břicho do plavek, čeká vás velká dřina

Bez cvičení to nepůjde

Rádi bychom vám napsali, že stačí sedět u televize a bříško se samo kouzelně vyrýsuje. Bohužel, musíme přiznat, že bez cvičení to zkrátka nikdy nepůjde. To ale neznamená, že musíte obout běžecké boty a denně se trápit desetikilometrovým během v těžkém terénu. Je potřeba si rozlišit břišní tuk. První je ten, který je vidět, který můžeme chytit a říkáme mu faldy, špeky nebo chcete-li „pneumatika“ okolo břicha. Tato tuková vrstva chrání tělo před podchlazením (izolace) a zároveň má za cíl kumulovat dostatek energie pro činnost organismu. To, kam se vám tuky ukládají, závisí od hormonálního typu postavy, které laicky označujeme jako hruška, jablko nebo přesýpací hodiny. Typ jablka (tuk se ukládá především do oblasti bříška) má sice širší bříško, zato končetiny zůstávají štíhlé. Oproti tomu hruška má zase tuk uložen nejen v oblasti bříška, ale také v dolních končetinách a na zadečku.

cviky na břicho
Druhý typ tuku je tzv. viscerální. To znamená, že sice většinou není vidět, protože je uložen mezi orgány, o to více je pro zdraví člověka nebezpečný. Ten druhý, více nebezpečný, zmiňovaný tuk může vést k cukrovce nebo infarktu či mozkové mrtvici. Tím, že tento typ tuku nevidíme, mnohdy ani nevíme, zda ho máme nadbytek nebo je jeho norma v pořádku. Signálem by mohl být větší obvod pasu. Jak jsme avizovali na začátku, bez sportu se nikdy špeků nezbavíte a nepomohou vám ani drastické diety nebo zázračné pilulky na hubnutí. Vyzkoušejte pohyb, který vás bude bavit, a věřte, že nemusí jít o žádné převratné fitness, které vás finančně zruinuje. Zkuste třeba cvičit doma, v kurzu jsou online lekce nebo skupinové cvičení.

Zbavte se stresu

Stres je obrovským problémem dnešního uspěchaného a moderního života. Ve stresu snídáme, ve stresu se vracíme ze zaměstnání a stres nás provází i během dovolené, když si nevypneme telefon. Zkrátka žijeme ve stresu pořád. Především kortizol se podílí na ukládání viscerálního tuku. Stresový hormon kortizol se uvolňuje v těle v případě, že dochází ke stresu a má za úkol dodat energii do svalů, srdce i dalších orgánů. Díky tomu máte pocit, že musíte jíst a to hodně. Jenže tolik, co toho sníte, nemůže vaše tělo zužitkovat a využít, a proto ho začne ukládat do tukových zásob na „horší časy“. A známe to všichni – ve stresu totiž nikdo nesáhne po zdravém zeleninovém salátu nebo müsli tyčince, ale naopak člověk hledá útěchu v dortu nebo balíčku smažených brambůrek. Navíc platí pravidlo, že čím více kortizolu, tím méně testosteronu a tím pádem může docházet i k úbytku svalové hmoty. Jak proti tomu bojovat?

zdravá strava hubnutí

Máte stresující zaměstnání a nevíte, jak si s tím poradit? Naordinujte si pravidelný odpočinek, ať už ve formě pomalého cvičení (skvěle funguje třeba jóga nebo pilates) anebo voňavou a ničím nerušenou koupelí. Naučte se i dechová cvičení a mějte po ruce vždy žvýkačku. Právě žvýkáním uvolníte napětí a budete se lépe koncentrovat.

Spánek – o tom se pořád mluví

Spát, spát, spát – o tom se můžete dočíst všude. Své tělo neodbývejte spánkem na pět hodin, ale rozvrhněte si čas tak, abyste si dopřáli alespoň 7, nejlépe 8, hodin kvalitního a ničím nerušeného spánku. Spánek je důležitý nejen pro formování postavy, ale také pro zbavení se stresu. S kvalitním spánkem se pojí ještě jedno slovo – inzulín. Ten přímo i nepřímo řídí ukládání energie, růst buněk a hladinu cukru v krvi.

jak zhubnout strava

Citronová šťáva hned ráno

Možná jste už také slyšeli, že hned po probuzení by se měla vypít sklenice vody s čerstvě vymačkanou citronovou šťávou. Tahle pravidelná vychytávka, která vás prakticky nic nestojí (citron máte určitě po ruce doma) je skvělým pomocníkem v boji proti viscerálnímu tuku. Pokud chcete podpořit spalování, dejte si vlažnou nebo teplou vodu s citronem hned po probuzení. Nízký glykemický index citronu vyrovná hladinu cukru v krvi a tím se zpomalí činnost inzulinu, který má za následek ukládání tuků v oblasti břicha. Vodu si dopřávejte po celý den po menších douškách. Nejvhodnější je čistá neperlivá voda nebo bylinné čaje bez sladidel.

Kvalitní oleje – denně

Někteří výživoví specialisté i fitness trenéři se shodují na tom, že kvalitní olej obsahuje nasycené tuky, které se dostávají do jater a rychle se rozkládají na energii. Pokud vás honí mlsná, sáhněte po panenském kokosovém oleji, který využijete nejen v kuchyni, ale i jako nedocenitelnou kosmetiku při péči o pokožku. V kuchyni jím nahraďte ostatní oleje – vaše palačinky nebo asijská kuchyně tak dostane punc zdravé stravy. Pro zlepšení stavu vašeho bříška bude stačit, když si denně dopřejete jednu až dvě polévkové lžíce kvalitního oleje.

hubnutí břicha doma

Vypouklé bříško? Už nikdy!

Možná jste to právě vy, kdo se snaží držet ploché bříško, ale vaše snaha jaksi končí ráno po probuzení. Naopak se dostavuje efekt vypouklého bříška, stačí pozřít jedno sousto. Hovoříme o vás? Tady bude možná problém se střevní mikroflórou, kdy chybí bakterie urychlující zpracování vlákniny. Na vině může být i vyšší plynatost. Tady pomůže pravidelný pohyb a konzumace potravin s bifidobakteriemi. Zařaďte do svého jídelníčku zelí, kefír a jogurty, vlákninu z ovoce a zeleniny.

Upravte svůj jídelníček

Ne, tentokrát se nedočtete o tom, že je třeba zapomenout na sladkosti, zbytečné cukry, bílé pečivo a další nástrahy štíhlé linie. Spousta z nás ale žije v omylu, že je třeba vyřadit veškeré tuky z jídelníčku, aby se zbavili tuků na svém těle. Omyl! Pro organismus je přijatelnější více tuků než více cukrů a to platí pro oblast břicha dvojnásob. Jak byste měli mít sestaveno složení jídelníčku? Vypadat by mělo asi takto: 43% kalorií byste měli přijmout ze sacharidů (hovoříme o ovoci a zelenině), 18% z bílkovin (kuřecí maso a ryby) a 39% z tuků, kam můžeme zařadit avokádo a ořechy. Důležité jsou i mléčné výrobky, které vás zaručeně zbaví břišního tuku díky vápníku. A jak hubnete na bříšku vy?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Send this to a friend